کاربرد شخصیت شناسی


فکر میکنی چقدر از شناختی که از خودت داری، واقعی و درست است؟ ببینم، تا حالا شده است دقت کنی ببینی تو مسیر رسیدن به خیلی از اهدافی که تعیین کردی، شکست خوردی؟

تعیین اهداف درست از طریق خودشناسی

میدونی که مطلبی داریم، تحت عنوان اهدافSMART که مهم ترین ویژگی های یک هدف را مشخص میکند:

  1. مشخص بودن
  2. قابل اندازه گیری بودن
  3. قابل دستیابی بودن
  4. واقع گرایانه بودن
  5. در محدوده زمانی مناسب قرار گرفتن

اینجا میخواهیم به دو مورد مهمشان اشاره کنیم؛ قابل دستیابی بودن و واقع گرایانه بودن

لابد فکر میکنی این چه ربطی دارد به خودشناسی، آره؟

تصور کن، رسیدن به یک جایگاه شغلی رو برای خودت به عنوان هدف تعیین کردی. اما هر روز تو این مسیر بیشتر احساس شکست و ناامیدی میکنی، تا جایی که این هدف را هم رها میکنی.

اما ما اینجاییم تا این بار بهت کمک کنیم.

فکر میکنی اون جایگاه شغلی مدنظرت، چقدر مناسب آدمی با ویژگی های شخصیتی مثل تو هست؟ برای مثال، فکر میکنی اگر تو آدم برون گرا و قاعده گرایی باشی، کار کردن در شغلهایی که انجام وظایف آن در هیچ چارچوب زمانی و قانونی خاصی نمیگنجد، کار سخت و طاقت فرسایی است. حتی ممکنه مدتی بعد از این کار کاملا خسته و متنفر بشی. بر اساس همین تفاوت های زمین تا آسمونی بین تیپ شخصیتی فرد و شخصیت مورد نیاز یک جایگاه شغلی، این مشکلات ایجاد میشود.

هدف درست برای "من"

اما وقتی تو خودت رو بشناسی، تاکید میکنم یک خود شناسی درست و اصولی و بر اساس استاندارد های علمی و روانشانسی، میدونی چقدر توی تعیین اهدافت جلو میفتی؟

اما حتی اگر به خودشناسی و شخصیت شناسی مورد نظرت رسیدی و هنوز چشم به جایگاهی داری که از لحاظ روانشناسی برای تو دور به نظر میاد، هیچ عیبی ندارد. اینجا میلوژی با ماموریت های روزانه اش به تو و شخصیتت برای بهبود و ارتقا کمک میکند تا هر روز گام های کوچک اما موثری را در مسیر تغییر برداری و خیلی زودتر از آنچه فکر کنی به شخصیت ایده آل خودت رسیدی.

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟