نگهبانان: شخصیت عینی متفکر


در آغاز سال تحصیلی چقدر برای ورود به دانشگاه اضطراب دارید؟

اگه با ترس جواب میدهید : "حدس میزنم..."  پس در جای مناسبی قرار دارید. اگر پاسخ دادید "البته" احتمالا شما یک رهبر یا یک مجری هستید و شما نیز باید بمانید.

در شروع باید بگوییم که ما توصیه های خود را بر اساس داده ها و آنچه که این اعداد میگویند احتمالا در آموزش عالی با آنها دست و پنجه نرم می کنید، پایه گذاری میکنیم. اما "شما داده نیستید". شما خاص و تک هستید. صرف نظر از نوع شخصیت ما امیدواریم که هر کدام از موارد زیر حتی اگر به میزان کمی وجود دارد باعث روشن و واضح شدن محیط آینده شما شود.

انتخاب متناسب با تیپ شخصیتی

اگر شما درونگرا عینی متفکر قاعده مند هستید
شما عادات و اسایش های خود را دوست دارید . وقتی برای اولین بار وارد دانشگاه میشوید باید خود را برای ناراحتی آماده کنید. به ویژه از نوع مشکلات اجتماعی.
شما به احتمال زیاد یک همسایه ساکت را به کسی ‌‌که علاقه مند به گفت و گوست ترجیح میدهید. شما یک رویکرد دقیق با سبک خاص خود به زندگی دارید. درحالی که میدانید مجبور میشوید با افراد جدید ارتباط برقرار کنید اما هنوز هم برای شما شوک ناخوشایندیست. شما باید آماده باشید که از سمت مشاوران و اساتید از سما انتظار جامعه پذیری داشته باشند.
اما در ادامه روش هایی را به شما پیشنهاد میدهیم که میتواند این تجربه را لذت بخش تر کند

راه حل
ما از شما نمیخواهیم یک شبه فردی برون گرا شوید . ما به بعضی تاکتیک ها فکر کرده ایمکه به شما کمک کند تا راحت تر با فضای دانشگاه کنار بیاید.

توصیه میکنیم که :
حتما یک جفت هدفون خوب تهیه کنید.
پیدا کردن یک فضای مطالعه منزوی در کتابخانه ها تا به شما کمک کند در عین حفظ حریم خصوصی ، کم کم با افراد محیط جدید آشنا شوید.
بهترین شرایط برای پیدا کردن دوستان همفکر شرکت در برنامه های دانشگاهیست که در رابطه با موضوعات مورد علاقه شماست.
اگر هیچ یک از موارد بالا جواب گو نباشد شما میتوانید سازگار شوید . ممکن است این برایتان آزار دهنده باشد اما این بخشی از تجربه رفتن به دانشگاه است !

اگر شما درونگرا عینی احساسی و قاعده مند هستید
شما وقتی برای اولین بار وارد دانشگاه میشوید . ممکن است در مورد بی ادبی و رفتارهایی که از نگاه شما محشیانه است مشکلاتی داشته باشید. شما احتمالا علاقه زیادی به اجتماعات اطراف خانه خود دارید و ممکن است از تغییر ناگهانی بیزار باشید . تنها راه برای سهولت این روند آماده سازی برای آن است.
شما به احتمال زیاد
با هزینه کردن مشکل دارید و همیشه مراقب بودجه خود هستید

راه حل
شاید بهترین‌کار این باشد کا به خودتان اجازه دهید یک خرید غیر ضروری در هفته داشته باشید و سعی کنید در مورد آن احساس گناه نکنید.  سعی کنید مواردی را خریداری کنید که میتواند در آینده سرمایه ءداری در نظر گرفته شود. از یک بالشت کوچک برای اتاق جدید شما تا چیزی مناسب تر مانند یک ماشین حساب حدید برای کلاس حسابتان
همچنین میتوانید کتاب های خود را قرض دهید یا از همکلاسی خود قرض بگیرید و از بخش های لازم اسکن کنید. یا از کتاب خانه و یا از فایل های pdf استفاده کنید.
در پایان در نظر بگیرید که هزینه شما صرف موفقیتتان میشود و این ممکن است بزرگترین حس در جهان نباشد اما بدانید شما بیش از این ارزش دارید.


اگر شما برونگرا عینی متفکر قاعده گرا هستید
شما معتقد اید که میتوانید با سازگاری و سخت کوشی به اهداف خود برسید. این اعتماد به نفس به این معنیست که چشم انداز دانشگاه میتواند بسیار هیجان انگیز به نظر برسد.شما متوجه اید که ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما اطمینان دارید که میتوانید بر آنها غلبه کنید. دوست دارید قوانین را اجرا کنید ، در یک سازمان با سلسله مراتب خوب تعریف شده باشید و به عنوان کسی شناخته شوید که میتواند کار ها را انجام دهد.
شما از بی نظمی و سلسله مراتب سیال متنفرید. در دانشگاه در بسیاری از موارد با چنیم شرایطی سر و کار خواهید داشت . شما آزادی بسیار بیشتری برای تصمیم گیری در مورد مسیر خود خواهید داشت و این آزادی در ابتدا میتواند برای شما ناامید کننده به نظر برسد

راه حل
برای احساس راحتی بیشتر شما میتوانید ساختار خود را در اطراف خود ایجاد کنید. هر روز برای خود هدفی خاص در نظر بگیرید . با مراحل دانشگاه آشنا شوید.سازمان هایی را که بهترین رتبه ها را دارند پیدا کنید. همچنین با استادانی کلاس بردارید که ساختاری ترین کلاس ها را دارند. یکی از بهترین کاریهایی که میتوانید انجام دهید این است که اعتقاد داشته باشید که شما نویسنده سرنوشت خود هستید. و در نهایت به خاطر داشته باشید که این روند زمان میبرد.

اگر شما برونگرا عینی احساسی قاعده گرا هستید
یکی از بزرگترین موضوعاتی که ممکن است انتظار آن را در دانشگاه نداشته باشید ؛ بی ادب بودن است.نوع شخصیت شما احتمالا میگوید اول خانواده. بنابراین در شرایطی که از آن سیستم پشتیبانی جدا میشوید باید چه کار کنید؟

راه حل
برقراری ارتباطات جدید ؛ البته احتمالا نمیتواند جایگزین ارتباطات قدیمی شود. پس توصیه میکنیم برای احساس تنهایی اماده شوید و خود را برای برقراری روابط جدید آماده کنید.اگر احساس بی حوصلگی میکنید حداقل یک بار در روز با یکی از اعضای خانواده یا دوستان صمیمی خود چت کنید. و در صورت امکان در آخر هفته به خانه روید ( البته سعی کنید کمکم تعداد دفعات کم شود)

نتیجه گیری
رفتن به دانشگاه برای اولین بار ، هم یک تجربه دشوار است هم هیجان انگیز. بدون توجه به نوع شخصیت شما

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟