کاشفان: شخصیت عینی احساسی


در آغاز سال تحصیلی چقدر برای ورود به دانشگاه اضطراب دارید؟

اگه با ترس جواب میدهید : "حدس میزنم..."  پس در جای مناسبی قرار دارید. اگر پاسخ دادید "البته" احتمالا شما یک رهبر یا یک مجری هستید و شما نیز باید بمانید.

در شروع باید بگوییم که ما توصیه های خود را بر اساس داده ها و آنچه که این اعداد میگویند احتمالا در آموزش عالی با آنها دست و پنجه نرم می کنید، پایه گذاری میکنیم. اما "شما داده نیستید". شما خاص و تک هستید. صرف نظر از نوع شخصیت ما امیدواریم که هر کدام از موارد زیر حتی اگر به میزان کمی وجود دارد باعث روشن و واضح شدن محیط آینده شما شود.

انتخاب متناسب با تیپ شخصیتی


اگر شما درونگرا عینی متفکر و ادراک گرا هستید ؛
شما به احتمال زیاد تمایلی به انجام تکالیف ندارید. وقتی صحبت از مواردی مانند جامعه پذیری غیر ضروری ، کلاس های خشک و خسته کننده یا... میشود نوع شخصیت شما نگرشی گنگ به موضوع دارد؛ در حالی که اخساس خوبی دارید ممکن است به خاطر از دست دادن یک سری از موقعیت های جوانی ، احساس پشیمانی میکنید

راه حل
به جای فکر کردن به این که "من نمیخواهم اینجا باشم" به "تنها کاری که من‌ باید انجام دهم نشان دادن خودم است" فکر کنید.
از این روش به شکل های مختلفی میتوانید استفاده کنید . مثلا میتوانید در کلاس حاضر شوید بدون این که قصد گوش دادن داشته باشید. یا میتوانید تکالیف خود را بدون قصد تمام کردن ان شروع کنید. فکر راه طولانی پیش رو شما را تحلیل میبرد. بنابر این سعی کنید به قدم های کوچک با افزایش بازه زمانی هر بار ۵ دقیقه فکر کنید.

اگر شما درونگرا عینی احساسی ادراکگرا هستید ؛
شما هنگام یادگیری پرشور باشید. اما گاهی اوقات چنین چیزی ممکن نیست. افراد با نوع شخصیت شما احتمالا چنین انتظاراتی را ار دانشگاه دارند:

  • استفاده مستقیم از آنچه یاد میگیرید تا بتوانید واقعا از آن لذت ببرید
  • آزادی بیان 

ما از شما میخواهیم که به دانشگاه بروید و بدانید که فقط به دلیل اینکه احساس شور و هیجان نسبت به چیزی نمیکنید به این معنی نیست که شما در مسیر اشتباهی قرار دارید. و همچنین به این معنی نیست که چیزی درون شما اشتباه است.

راه حل
هنگام انتخاب برنامه دوره بعدی خود ، توصیه میکنیم:
سعی کنید از تمام زمانی که در دانشگاه هستید استفاده کنید. حداقل یکی از کلاس هایی که برمیدارید کلاسی باشد گه میدانید از آن لذت میبرید. اگر از انتخاب های خود مطمئن نیستید با یک دانش آموز سابق در مورد کلاس ها گفت و گو کنید. انچه را که باید انجام دهید به پایان برسانید تا در مکان جدید مانند خانه احساس آرامش کنید. ممکن است همیشه نسبت به کارهایی که در دانشگاه انجام میدهید اساس شور و شوق نداشته باشید. اما این یک توقع ناعادلانه است که از خود داشته باشید . در عوض سعی کنید اکثرا پرشور باشید اما فضایی برای استراحت نیز فراهم کنید.

اگر شما برونگرا عینی متفکر ادراک گرا هستید؛
برای شما تمامی هیجانات زندگی دانشگاهی جالب است؛ مهمانی ها ازمایش ها فرصت های جدید و... .
در حالی که این بسیار خوب است ما میخواهیم مطمئن شویم که جلوی یادگیری شما را نگیرد.

راه حل
شما دانشجوی بدی نیستید فقط به این خاطر که تمایلی به انجام کارهای ضروری ندادید زمانی که اتفاق جالب دیگری می افتد . به عنوان یک دانشجو اگر احساس به انجام کاری که مجبور به انجام ان هستید نمیکنید یادتان باشد که گرفتن نمره پایین برای انجام بخش کوچکی از تکالیف فقط برای قبولی ، بسیار بهتر از گرفتن نمره صفر زیر بار کلی تکلیف است . شما به اندازه هر شخص دیگری میتوانید موفق شوید. فقط باید آنچه را که لازم است انجام دهید.

اگر شما برونگرا عینی احساسی و ادراک گرا هستید؛
شما علاقه زیادی به سرگرمی و تفریح دارید و میتوانید سرگرمی های رایگان برای خود پیدا کنید. اما احتمالا شما مشکل مدیریت هزینه دارید و استرس آن روی نمرات شما نیز تاثیر میگذارد . درحالی که این مشکل ممکن است برای همه شخصیت ها پیش اید اما احتمالا شما را بیشتر آزار میدهد

راه حل
صندوق پس اندازی برای خود تهیه کنید.
میتوانید یک کا  نیمه وقت در داخل یا خارج دانشگاه برای خود پیدا کنید. اگر نمیخواهید در طول سال تحصیلی کار کنید میتوانید از تابستان ها استفاده کرده و پول پس انداز کنید. وقتی بدانید که برنامه ی پشتیبان دارید استرس بسیار کمتری روی شانه های خود حس خواهید کرد.

نتیجه گیری
رفتن به دانشگاه برای اولین بار ، هم یک تجربه دشوار است هم هیجان انگیز. بدون توجه به نوع شخصیت شما !

 

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟