5 تمرین قدرتمند خودشناسی برای موفقیت در زندگی


خودشناسی یکی از ضروریات موفقیت است.تمامی رفتار ها و کنش های بیرونی ما از باورهای ذهنی درونی ما سرچشمه گرفته است.خودشناسی میتواند در اصلاح رفتارها،باورها و عادات ما تاثیرگذار باشد.با تقویت این مهارت ها، می‌توانید با به دست گرفتن افکار خود در زندگی تصمیمات بهتری بگیرید.
1- و اما چرا؟!
قبل از انجام دادن هرکاری به خودتان بگویید چرا باید اینکار را انجام بدهم؟! اگر تا سه بار توانستید به این سوال پاسخ دهید در اینصورت جزو آدم هایی هستید که اعتماد به نفس بالایی دارند و حتما باید سرچشمه دلیل اشتیاق انجام این کار را بدانید تا بفهمید که این رفتار، معقول و منطقی است یا نه.
2- کلمه های احساسی بیشتری یاد بگیر.
تا به حال مشاهده کرده اید که همه احساس هایتان را نمی‌توانید صرفا با خوشحالی و ناراحتی عنوان کنید؟! احساسات می‌توانند واکنش های جسمی و رفتاری پیچیده و قدرتمندی رو ایجاد کنند که مسلما از دو حالت قبل، ویژگی های قابل توجه تری دارند و بیان کردن احساسات مثل یک آمپول برای بیمار، مغز را درمان می‌کند.اگر نتوانید احساسات خودتان را بگویید دچار اضطراب و عدم تمرکز می‌شوید.سعی کنید با مطالعه بیشتر کتاب ها و سایت های این چنینی هر روز یک کلمه عاطفی و احساسی به دایره لغات خود اضافه کنید.
3- چرا به خودت نمیگی نه؟!
یکی از مهارت های درست زندگی کردن این است که موارد بزرگ تر و ارجح تر را به چیزهای کوچیک و خوشی های ناپایدار ترجیح بدهیم.این کار دقیقا مثل تمرینات ورزشی است و هرچقدر بیشتر به لذت های زودگذر زندگیمان نه بگوییم، بیش تر در این امر موفق می‌شویم.
رسانه های اجتماعی،تماشای تلویزیون،تماشای برنامه های یوتیوب و فضای مجازی تفریحاتی هستند که همیشه فرد را وسوسه میکند و به دام خود می‌اندازد... البته نه اینکه این موارد به خودی خود بد هستند بلکه باید استفاده از آنها را محدود کرد پس سعی کنید هر روز پنج مورد از این ها را کم کنید.
4- سر‌به‌هوا و ناآگاه؟! یه نفس عمیق تر...
آنهایی که مهارت خودشناسی را در خود تقویت نکرده اند ، نمی‌توانند در لحظات حساس، خودشان را مدیریت کنند و خیلی زود خشمگین نشوند.
در لحظات و شرایط تنش‌زا  قبل از هرکار سراغ یک نفس عمیق بروید! هیچ چیز مانند کشیدن یک نفس عمیق در هنگام خشم و سرخوردگی کاربرد ندارد.این کار به شما یک فرصت کوتاه می‌دهد تا درباره اقدامی که می‌کنید اندکی فکر و تامل کنید.
5- به عقاید دیگران هم گوش دهید!
به عقایدی که با دیدگاه های شما متفاوت هستند گوش فرا دهید و آن ها را برای یک بار هم که شده بشنوید.این گونه نیست که تمام عقاید پیش فرض شما یا حتی عقاید دیگران و جامعه درست باشند.به آنها گوش داده و به خود فرصت دهید تا درباره آنها فکر کنید تا متوجه شوید با چه مواردی بیشتر موافق و با چه مواردی مخالف هستید.

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟