رواداری



رواداری یا همون بردباری و درک در متقابل عقاید و رفتار دیگران، موضوعیه که بیش از هر زمان دیگه در طول تاریخ بهش نیاز داریم! در زمانه‌ای که مهاجرت‌ و جابه‌جایی فیزیکی هر روز داره بیشتر میشه و به کمک ابزارهای ارتباطی حتی بدون نیاز به جابه‌جایی فیزیکی، آدم‌هایی از چندین فرهنگ و جغرافیا کنار هم قرار می‌گیرن، اینکه بتونیم تفاوت‌های فرهنگی و فردی دیگران رو به رسمیت بشناسیم و بر اساس رنگ پوست، میزان ثروت، لهجه و یا سنت‌ها و عقاید دیگران نسبت بهشون موضع گیری نکنیم، چند نمونه از مصادیق رواداری هستن.
این موضوع اونقدر در سطح جهانی اهمیت پیدا کرد که در ۱۹۹۶ سازمان ملل متحد روز ۱۶ نوامبر یا ۲۵ آبان هر سال رو به نام روز رواداری یا تولرانس نام گذاری کرد. در بحث این هفته میلوژی به ما بگید که کجاها رواداری و درک فرهنگ دیگران به شما کمک کرده و کجاها خلا یا ضعف بردباری باعث رنجش شما یا دیگران شده؟ منتظر نظرات شما هستیم.
#DayforTolerance

نظرات کابران میلوژی


میلاد قاسم زاده
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۲۸:۵۹ بعد از ظهر

این موضوعی هست که الان خیلی ها باهاش درگیر هستیم ، البته میشه گفت با یه عده که خیلی بی شعور هستن درگیریم.
چون هنوز مردم ما اکثرا فرهنگ همین حداقل ها رو ندارن که عقاید هر کسی و هر شخصی هر چیزی هم که باشه محترمه و اصلا به ما ربطی نداره و نباید طرفمون رو به زور تغییر بدیم و بحث کنیم

میلاد قاسم زاده
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۳۳:۱۸ بعد از ظهر

لازمه که بگم بیشعور ها همون کسایی هستن که میدونن این کار بده و نباید انجام بدن ولی بازم انجام میدن
با احمق ها کاری ندارم
چون واقعا نمیدونن و باید اول آموزش ببینن

واقعا بیاین با هم بردباری کنیم ...
تا جایی که من دارم میبینم و باهاش درگیر بودم
اکثر ما به خاطر همین نذاشتن احترام...

میلاد قاسم زاده
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۵۱:۴۸ بعد از ظهر

اکثر ما به خاطر همین نذاشتن احترام و بردباری نکردن همو حذف میکنیم ‌یا رابطه ها رو کم میکنیم.
چرا خب؟
وقتی با بردباری کردن میشه مسئله رو حل کرد چرا رابطمون رو کم یا حذف کنیم؟!
التماس تفکر دارم برای اول از همه خودم و تک تک عزیزانی که اومدن تا خودشون رو بشناسن و تغییر کنن...

masna
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۴۷:۲۹ بعد از ظهر
در جواب به میلاد قاسم زاده : این موضوعی هست که الان خیلی ها باهاش درگیر هستیم ، البته میشه گفت با یه عده...

با قسمتهای خیلی بیشتری از صحبت هاتون موافقم ?
ولی واقعیت اینه که این موضوع فقط به مردم ما بر نمی‌گرده و دغدغه مردم اهل تفکر در بیشتر جاهای دنیا هم هست

nana razpoush
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۵:۰۷:۱۵ بعد از ظهر

بالندگی و رشد فکری خیلی قوی و محکمی میخواد که افراد یک جامعه بتونن بدون درنظر گرفتن فاکتورهای معمول ارزشگذاری، نسبت به هم رواداری داشته باشند و مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی کنن. البته در بعد اجتماعی عدم رواداری گاهی نژادپرستی هم تعبیر میشه ولی در ابعاد کوچک ترِ فردی، وقتی شما حتی تو ذهن خودت نسبت به کسی که ساکن فلان محله‌ست یک پیش داوری پیش‌فرضی (مثبت یا منفی) داشته باشی و همین موضوع در رفتارت هم نمود پیدا کنه، درست از همینجا اشتباهات شروع میشن و... الی ماشاءالله! ?

میلاد قاسم زاده
پنجشنبه ۲۳ام آبان ۱۳۹۸ ۰۵:۵۲:۰۵ بعد از ظهر
در جواب به masna : با قسمتهای خیلی بیشتری از صحبت هاتون موافقم ? ولی واقعیت اینه که این موضوع...

سپاسگذارم از هم فکری شما...?
قطعا همینطوره ...
ولی ما چرا باید به مردم دنیا نگاه کنیم که اونها هم اینطوری هستن.
چرا اول از خودمون شروع نکنیم و خودمون رو با بهترین ها مقایسه نکنیم.
مثلا سوئیس ، سوئد ، دانمارک
چرا نباید به این ها نگاه کنیم و یاد نگیریم؟
به امید روز هایی خیلی بهتر

مثطفی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۲۸:۵۷ بعد از ظهر
در جواب به میلاد قاسم زاده : لازمه که بگم بیشعور ها همون کسایی هستن که میدونن این کار بده و نباید انجام ...

راستش من فکر می‌کنم همین کلمات احمق و بیشعور که شما استفاده کردین هم بار ارزشی و جدا کننده داره... مخصوصا وقتی میگین یکی آموزش ندیده چطور میشه ازش انتظار داشت؟ چطور میشه به خاطر چیزی که یاد نگرفته بهش بگیم احمق؟ به نظرم ما باید اول از خودمون شروع کنیم و باد بگیریم به دیگران حق بدیم با ما متفاوت باشن
یعنی ارزشهای مشترکی با ما نداشته باشن، اونجاست که همین احمق و بیشعورها هم محترم و قابل درک میشن?

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۱۴:۰۳ بعد از ظهر
در جواب به مثطفی : راستش من فکر می‌کنم همین کلمات احمق و بیشعور که شما استفاده کردین هم بار ار...

نظرتون محترمه ...
ولی شاید باید بیشتر توضیح بدم
احمق کیست
کسی هست که خودش میداند نمیداند ولی باز هم آن حرف یا آن کار را میزند و یا انجام میدهد و تمایلی به آموزش دیدن ندارد
بیشعور کیست
کسی هست که میداند که آن حرف یا کار قطعا اشتباه است ولی باز هم انجام میدهد
منبع : کتاب بیشعوری

محمد احمدی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۱۵:۰۱ بعد از ظهر
در جواب به میلاد قاسم زاده : نظرتون محترمه ... ولی شاید باید بیشتر توضیح بدم احمق کیست کسی هست که خودش م...

ممنون از توضیحتون
اما حرف من سر اصل رواداری هست، نباید انسان رو خیلی ساده فرض کنیم و بگیم چون میدونه پس میتونه... اون احمق و بیشعور که میگین خودشون معلول هزار تا علت هستن که نباید ساده از کنارش گذشت، خلاصه حرفم اینه که رفتار انسان فقط با دونستن عوض نمیشه.
اگر دنبال تغییر رفتار هستیم باید همه چیز جوری طراحی بشه که رفتار درست راحت تر انتخاب بشه. پس همون خارجی ها هم اگه توی محیط غلط قرار بگیرن از بهتر رفتار نمیکنن.
من و شما خودمون بخشی از همین طراحی و محیط هستیم?

امین لطفی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۱۹:۵۰ بعد از ظهر

به نظر من اصلا یکی از فنون مذاکرات حرفه ای اینه که درکی از عقاید طرف مقابل و رفتارهاش داشته باشیم چون اینجوری خیلی راحت میتونیم با جمله بندی دقیق مذاکره رو به هدف نزدیک کنیم البته در روابط زناشویی هم این موضوع خیلی مهمه
اما موضوعی که برای من جلب توجه میکنه اینه که آیا درک داشتن از عقاید و رفتار طرف مقابل کار درستیه یا نه؟
به نظر فهمیدن صرف رفتار یه فرد کافیه تا درک کردنش بدون قضاوت و چیزه دیگه ای

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۲۲:۵۰ بعد از ظهر
در جواب به محمد احمدی : ممنون از توضیحتون اما حرف من سر اصل رواداری هست، نباید انسان رو خیلی ساده ف...

خواهش میکنم ...
بله متوجه ام ...
به نظرم کسی که میدونه رو باید بهش فرصت داد...
اما کسی که میدونه که نمیدونه و نیخواد هم بدونه چی؟
یا کسی که میدونه اشتباه میدونه و بازم تمایلی به تغییر نداره چی؟
همه ما هر جایی این احمق و بیشعور هستیم یکی کم یا خیلی کم یکی زیاد یا خیلی زیاد...

محمد احمدی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۳۲:۱۹ بعد از ظهر
در جواب به میلاد قاسم زاده : خواهش میکنم ... بله متوجه ام ... به نظرم کسی که میدونه رو باید بهش فرصت داد...

تمایل به تغییر فقط درونی نیست
من فکر میکنم باید تغییر دادن چیزای کوچیک توی آدمایی که میخوان تغییر کنن، اون محیط فراهم میشه
حتما شما هم دیدین یا شنیدین که وقتی طرف می‌ره خارج یهو با کلاس و بافرهنگ میشه، خود اون آدم که توی یک هفته عوض نشده! محیط براش اینو ایجاد کرده... نمیخوام بگم همه چی محیطه ولی خب سالها زمان برده تا حتی مردم فرانسه یاد بگیرن که کنار خیابون ادرار نکنن
اینجای داستان رو برای ما نگفتن?

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۳۷:۱۳ بعد از ظهر
در جواب به امین لطفی : به نظر من اصلا یکی از فنون مذاکرات حرفه ای اینه که درکی از عقاید طرف مقابل ...

بله نباید از کنارشون به راحتی گذشت و باید با هر شخصی نسبت به رفتاری که میکنه رفتار کرد.
درسته رفتار انسان با دونستن تنها عوض نمیشه ولی من ترجیح میدوم دوستی داشته باشم که فقط میدونه تا یک احمق یا بیشعور
این طراحی که میگین رو کی باید طراحی کنه یا فرهنگ سازی کنه؟
خودمون دیگه درسته؟

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۳۹:۰۶ بعد از ظهر

پیام بالایی ادامه صحبتم با آقای احمدی بود
عذر میخوام آیای لطفی اشتباهی روی پیام شما گرفتم

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۴۷:۱۷ بعد از ظهر
در جواب به محمد احمدی : ممنون از توضیحتون اما حرف من سر اصل رواداری هست، نباید انسان رو خیلی ساده ف...

به نکته خوبی اشاره کردید
محیط ...
مکانی هست که آدم ها در اون شخصیتشون شکل میگیره و این محیط رو به نظرم ۸۰ درصد حاکمیت و نظرات حاکمیت درش نقش داره و ۲۰ دصد خودمون چون حاکمیت مثل پدر خانواده میمونه و متاسفانه و در حال حاظر ما مردم ایران پدر خوبی نداریم ...

مسعود
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۴۷:۳۳ بعد از ظهر
در جواب به امین لطفی : به نظر من اصلا یکی از فنون مذاکرات حرفه ای اینه که درکی از عقاید طرف مقابل ...

یه زمانی روی موضوع کار تیمی تحقیق میکردم، یه از چیزی حرف میزدن اونجا به نام سندروم BLM
حالا این چیه؟ میگه همه آدما یه خواسته درونی دارن که به دیگران بگن :
Be Like Me
به نظرم رواداری میتونه این سندروم «مثل من باش» رو تا حد زیادی حل کنه و البته به کار تیمی هم کمک کنه!

میلاد قاسم زاده
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۰۲:۲۰ بعد از ظهر
در جواب به محمد احمدی : تمایل به تغییر فقط درونی نیست من فکر میکنم باید تغییر دادن چیزای کوچیک توی ...

مصداق صحبت شما عرض میکنم ...
کلا یادگیری ۴ مرحله داره و مهم تر اینه که چطوری این یادگیری ها به عادت تبدیل شه و جزو شخصیت ما بشه.
۱.در محیط قرار گرفتن و یاد گرفتن و عادت شدن آن رفتار
۲.دریافت اطلاعات و خواندن کتاب و تکرار،تکرار،تکرار ...
به نظرتون مردم کدوم رو ترجیح میدن الان؟

محمد احمدی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۵۴:۴۱ بعد از ظهر
در جواب به میلاد قاسم زاده : مصداق صحبت شما عرض میکنم ... کلا یادگیری ۴ مرحله داره و مهم تر اینه که چطور...

این خیلی هم چیز بدی نیست
ما به طور طبیعی از محیط یاد میگیریم و همه ی یادگیری های پایه ای ما اینجوری بوده
این شکلی حرف زدن و راه رفتن و غذا خوردن یاد گرفتیم!
پس اینکه فکر کنیم در سایر رفتارها باید با کتاب خوندن رفتارمون عوض بشه انتظار درستی نیست
کتاب خوندن در بهترین حالت آدم رو دانا می‌کنه و تبدیل دانش به عمل خودش یه داستان مفصل دیگه س

محمد هادی رادی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴:۴۲ بعد از ظهر

حرفتون نسبتا اشتباهه،آدم کتاب دانا نمیشه،برای مثال شما با خوندن یه کتاب(رمان) در مورد زندگی عشقی یک رانشمند فیزیک کوانتومی، فیزیک کوانتوم یاد نمیگیرید،بلکه سبک زندگی و عقاید یک دانشمند فیزیک کوانتومی رو میفهمید و سعی میکنید درک کنید،و حتی حتی سعی در تقلید اون میکنید

محمد هادی رادی
جمعه ۲۴ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷:۲۱ بعد از ظهر

کتاب،تلویزیون،اینترنت، اینها رسانه هستن،برای انتقال فرهنگ..
اگر کتاب فقط برای یاد گرفتن بود
آون وقت کتاب حتی از این هم کمتر طرفدار داشت،چون بعضی ها از یاد گرفتن بدشان می آید،حرف رک اینکه
میخان جاهل بمونن
ولی مهم ترین کاربرد کتاب یاد گرفتن نیس
انتقال فرهنگه
مثل هر رسانه دیگه ای

علی رضا حاتمی
شنبه ۲۵ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۴۲:۰۷ بعد از ظهر

سلام به همگی نظرات خوب و جالبی بود به نظرم خارج شدن از جایگاه قضاوت دیگران و سعی در دیدن موضوع از دید بقیه و بقولی پوشیدن کفش دیگران و راه رفتن باهاش و درک تجربه متقابل خیلی اثر گذار خواهد بود همچنین وجود شبکه های اجتماعی هم نیاز به تمرین رواداری را خیلی بیشتر کرده و این میتونه از سطح خانواده و اطرافیان شروع بشه

Metti
یکشنبه ۲۶ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۱۹:۵۸ بعد از ظهر

الان هرچقد بیشتر از فرهنگ و عقاید دیگر ملیت ها مطلع میشیم میفهمیم چقدر عقاید بی اساسی رو جار زدیم. مطالعات نشون میده میانگین هوش ایرانیان ۸۱،افریقا۷۹ و بیشترینشون کره جنوبی با میانگین ۱۶۰ و آلمان و امریکا ۱۲۵هستش و قدیمی ترین و پایدارترین تمدن برمیگرده به چین..

Metti
یکشنبه ۲۶ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۲۵:۵۴ بعد از ظهر

بااین حساب انقدر خودمون رو گول نزنیم! درک و اطلاع از فرهنگ دیگران باید منجربه آگاهی بیشتر و جایگاه فرهنگ خودمون بشه تااینکه بیایم همه چیز رو انکار کنیم و با مکانیسم های دفاعی سعی در تخریب و به زیر کشیدن فرهنگ های دیگر شویم تا فرهنگ و به اصطلاح تمدن چندین سالمون به چشم بیاد.

Metti
یکشنبه ۲۶ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۳۱:۳۸ بعد از ظهر

مسلما سیاست ها مطالعه رو انکار می کنند، انسان تیزبین همه ی اطلاعات شناور رو سیاست تلقی خواهد کرد و خود آستین بالا میزند و کندوکاوش می کند چرا که می داند فرهنگ امروزی نیز تحت تاثیر سیاست است و سیاست بی رحم است. پس اگر منکر تاثیرات مطالعه و جستجو شدید بدانید که شما متأثر شده اید!!

مهیار
یکشنبه ۲۶ام آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۲۱:۱۰ بعد از ظهر
در جواب به Metti : مسلما سیاست ها مطالعه رو انکار می کنند، انسان تیزبین همه ی اطلاعات شناور رو...

مطمئنا باید اول فرهنگ سازی بشه و برای فرهنگ سازی هم باید از نسل آینده شروع کرد. نسل امروزی خیلی کم پیش میاد که مطالعه داشته باشند.

DEER
دوشنبه ۲۷ام آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۰۷:۰۰ بعد از ظهر

کاش بشه انسان ها یاد بگیرن قضاوت هارو کنار بگذارن .. کنار گذاشتن قضاوت ها قدم اول برای تمرین رواداریه ... با اینکار به مرور زمان با خواندن کتابها و ارتباط با دیگران در شبکه های اجتماعی افکار مردم باز تر میشه

lمنیره
دوشنبه ۲۷ام آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۳۴:۳۷ بعد از ظهر
در جواب به محمد احمدی : ممنون از توضیحتون اما حرف من سر اصل رواداری هست، نباید انسان رو خیلی ساده ف...

مطلب تان جالبه ولی آیا شما در مقابل چنین افرادی اینقدر خوددار و بردبار هستید یا فقط این مطلب یک مطلب شعارگونه است؟
اگر کسی که اصطلاحاً به او احمق می گوییم چرخ ماشین شما را بی جهت پنچر کند و بعد شما را مسخره کند، چگونه به او احترام می گذارید و خودداری می کنید؟

مهدی کریمی
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۰۳:۳۲ قبل از ظهر

اینترنت چرا قطعه

parsa parsakhan
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۰۶:۵۴ قبل از ظهر

slm

navid tabasi
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۰۴:۵۲ بعد از ظهر

slm

Metti
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۴۴:۳۳ بعد از ظهر

البته تمام این بحث ها باید برگرده به سران یک کشور که اگر همین رواداری رو نداشته باشن میشود وضعیت الان! تر و خشک باهم میسوزه :/ ملت رو افرادی بیکار در نظر میگیرند.

negiin shamshiri
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶:۴۶ بعد از ظهر

slm

یاسین کریمی
سه شنبه ۲۸ام آبان ۱۳۹۸ ۰۵:۰۶:۲۳ بعد از ظهر

سلام

parsa parsakhan
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱:۱۹ قبل از ظهر

.

parsa parsakhan
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۴۰:۴۷ قبل از ظهر

ولی پولی کردن این ازمونا به نظرم کار کاملا اشتباهیه ک خیلییاشون (البته چه عرض کنم همشونو) به صورت رایگان چه تو سایتایه داخلی چه خارجی میشه پیدا کرد از ایدتون خیلیییی خوشم اومد ولی نحوه اراعه اصلا خوب نبود....

parsa parsakhan
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۴۱:۴۲ قبل از ظهر

این موضورم اینجا گفتم ک همه درموردش نظر بدن ......

حمیدو
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۴۹:۵۴ قبل از ظهر
در جواب به parsa parsakhan : ولی پولی کردن این ازمونا به نظرم کار کاملا اشتباهیه ک خیلییاشون (البته چه ع...

البته این قیمت آزمون برای نتایج جامع و کامل هر آزمونه ! ممکنه آزمونی رو فری توی اینترنت ( که الان نیست ? ) پیدا کرد ، اما مطمئنا این نتایج و تحلیل ها مختص میلوژی هست ✌

dorsa_kiyani
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۰۶:۵۹ قبل از ظهر

تو بعضی ازمون ها میگه باید وارد سایت بشی
منظورشون کدوم سایته ؟

parisa zo
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۳۵:۵۷ قبل از ظهر

در ایران در پایتخت در شهر پیشرفته تهران نه تنها به لهجه هم میخندیم بلکه محله ای که در آن زندگی میکنیم تعیین کننده شخصیت و لول اجتماعی ماست، واینقدر درک نداریم که برای آمبولانس باید راه باز کنیم...

حمیدو
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۳:۰۰:۵۹ قبل از ظهر
در جواب به dorsa_kiyani : تو بعضی ازمون ها میگه باید وارد سایت بشی منظورشون کدوم سایته ؟...

تمامی آزمون ها از طریق اپلیکیشن موبایلی میلوژی قابل انجامه .
بعضی از چالش های میلوژی فقط از طریق وب سایت میلوژی قابل انجامه .

milogy.com

zeynab_lili
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۳۳:۵۷ قبل از ظهر

چرا همه ازمونا پولین

بهامین
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۵:۳۶:۴۸ قبل از ظهر

سلام

حمیدو
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۴۹:۳۲ قبل از ظهر
در جواب به parsa parsakhan : ke alan nist????kojaye karii shoma?? aslan azmoon dady?...

البته میتونی توی پروفایلم ببینی که همشونو زدم ? منظورم از الان که نیست اینترنته ???

Ahangaramman
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۵۲:۱۲ قبل از ظهر

در جامعه ی امروزی اکثرا احترام گذاشته نمی شه به مسائلی مانند لحجه و گویش و قومیت برای مثال در جامعه ی خود ما یک قوم خودش رو از قومی دیگر برتر و بالا تر می داند و بعضا دست به تخریب ارزش های قومدیگر می زنند که می توان استانی مثل سیستان و بلوچستان را مثال زد که بعضا دیده میشود و

Ahangaramman
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۵۳:۱۷ قبل از ظهر
در جواب به Ahangaramman : در جامعه ی امروزی اکثرا احترام گذاشته نمی شه به مسائلی مانند لحجه و گویش و ...

و روا داری اون طوری ک باید و شاید بین مردم جا نیوفتاده و در بحث فرهنگ سازی ضعیف عمل کردیم و همه ی ما مقصریم

parsa parsakhan
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۲۳:۱۵ قبل از ظهر

are didam alanam ba tor berin vasle rahaye residan be khodam ziyade :)) vali poli boodan ye sery azmonash kamelan bi dalile mesl mbti ke tagriban hame ja free

parsa parsakhan
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸:۴۹ قبل از ظهر
صدف طاهریان
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳:۰۹ قبل از ظهر
در جواب به parsa parsakhan : are didam alanam ba tor berin vasle rahaye residan be khodam ziyade :)) va...

این تحلیلی که میلوژی روی آزمون انجام میده و شخصی سازی و خاص بودن نتایجشه که هزینه داره، آزمون رایگان که بدون نتایج درست و تحلیل دقیقش خوب نیست به نظرم

Metti
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۰۱:۱۱ بعد از ظهر

همیشه ا اینستا مباحث میلوژی رو دنبال میکردم و مطلع میشدم:)

Metti
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۰۳:۱۶ بعد از ظهر

چجوری امتیاز میلوژی رو ببریم بالا؟!

زینب آلسعدی
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹:۱۴ بعد از ظهر

این تحلیل حرف دل خیلی از آدم هاست

زینب آلسعدی
چهارشنبه ۲۹ام آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱:۱۴ بعد از ظهر

این مسئله از درون خانواده شروع میشه تا اجتماع های بزرگتر ادامه داره
واقعا اگه به مورد پایبند باشیم بسیاری از مسائل مهم حل میشه

mehran srz
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴:۴۶ قبل از ظهر

یکبار بنا به علتی که رفته بودم در یک گروهی با عقاید خاص خودشون و طرز تفکرات مشابه قرار داشتم!سخنرانه اون جمع،گروه خودشون رو متمایز،برتر و بهتر از هر کسه دیگه میدونست و خودشون خوب مطلق و بقعیه افراد بد مطلق!
این نبعیض ها باعث مقابله به مثل ماهم میشه و ناخودآگاه مثل اونا میشیم!

مهدیس راد
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۲۴:۱۷ قبل از ظهر
در جواب به mehran srz : یکبار بنا به علتی که رفته بودم در یک گروهی با عقاید خاص خودشون و طرز تفکرات...

هیچی برا یه جامعه مضرتر از این نیس ک یه عده فقط بخاطر عقایدشون خودشونو برتر از بقیه بدونن

مبینا ?
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۱۹:۱۶ قبل از ظهر

به نظرم این مهم ترین چیزیه که تو روابط اجتماعی و فردی باید رعایت شه ??

رضا رفیق
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۱۲:۳۷ قبل از ظهر

.

melika barzegar
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۰۶:۰۹ قبل از ظهر

بحثتون در چه مورده؟؟؟

علی سروش
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۵۲:۲۲ قبل از ظهر

بنظرم همیشه عقاید ها میتونه متفاوت باشه و درستی غلطی هم نداره تنها کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که به عقاید هم احترام بزاریم

زهرا
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵:۳۸ بعد از ظهر

:)

زهرا بهجتی
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۱۱:۵۹ بعد از ظهر

به نظر من هیچ چیز صددرصد خوب یا بد نیست پس نمیتونیم بگیم من درست میگم تو غلط ،هرکسی دیدگاه خودشو داره نسبت به قضیه و درصورتی که عقایدی که داری به دیگران اسیب نزنه همه میتونن باهمدیگه صلح کنن و دوست باشن:)

mehran srz
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۵۵:۲۳ بعد از ظهر
در جواب به مهدیس راد : هیچی برا یه جامعه مضرتر از این نیس ک یه عده فقط بخاطر عقایدشون خودشونو برتر...

اونم عقایدی که بدون هیچ علم و آگاهی بوده و فقط از روی وراثت بهشون رسیده و اونا کورمال کورمال فقط تقلید کردن?‍♂️

نسرین
پنجشنبه ۳۰ام آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۱۵:۲۸ بعد از ظهر

.

فرشته
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۰۴:۱۵ قبل از ظهر

سلام

king
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۱۳:۰۷ قبل از ظهر

سلام

نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۷:۲۵ قبل از ظهر

سلااام

زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۸:۵۹ قبل از ظهر

سلام سلام?

نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۲۹:۳۸ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۰:۲۱ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۰:۴۷ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۱:۴۷ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۲:۵۷ قبل از ظهر
در جواب به زهرا بهجتی : ?چه سکوته اینجا...

اره ??لامصب اینترنت قطعه مجبور شدم این برنامه ها رو واسه سرگرمی نصب کنم

زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۴:۴۰ قبل از ظهر

???خداشاهده اگه ایسنتا و تلو قطع نمیکردن من هیچوقت این برنامه و بازی کوییز اف کینگز رو نصب نمیکردم?ولی خب واقعا برنامه خوبیه

نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۶:۰۵ قبل از ظهر
در جواب به زهرا بهجتی : ???خداشاهده اگه ایسنتا و تلو قطع نمیکردن من هیچوقت این برنامه و بازی کوییز ...

دقیقا مث من ??
باز خداروشکر سر کارم سرم گرم میشه شبا تو گوشی ام شماها چی میکنین

نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۸:۰۸ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۸:۱۹ قبل از ظهر

?البته از طرفیم خیلی با خودم مشکل دارم گفتم شاید با روانشناسی و تست و اینا یکم خودمو درک کنم

زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۸:۵۵ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۹:۱۳ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۹:۴۴ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۰:۳۱ قبل از ظهر
در جواب به نوید فدایی : اونا رو که به مرور زمان درک میکنی سرگرمی فقط خخخ...

?چه میدانم، ولی خوبه کلا اینجور اجتماع هارو دوست دارم?ادمای خوب و گوگولی پیدا میشن

زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۱:۳۹ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۲:۴۲ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۳:۲۱ قبل از ظهر
زهرا بهجتی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۳:۳۶ قبل از ظهر
نوید فدایی
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۴۴:۳۹ قبل از ظهر
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۵۱:۵۸ قبل از ظهر

سلام

محمد رجبی مهوار
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۳۴:۳۴ قبل از ظهر

سلام

sahell shekari
جمعه ۱ام آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۳۸:۲۴ قبل از ظهر

سلام.تجربه من برمیگرده به چندسال پیش که به یکی از شهرهای ایران رفته بودم.موقع خرید فروشنده ها تا جای ممکن داشتن غریب کشی میکردن

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟