سیاسی ها: شخصیت شهودی احساسی


در آغاز سال تحصیلی چقدر برای ورود به دانشگاه اضطراب دارید؟

اگه با ترس جواب میدهید : "حدس میزنم..."  پس در جای مناسبی قرار دارید. اگر پاسخ دادید "البته" احتمالا شما یک رهبر یا یک مجری هستید و شما نیز باید بمانید.

در شروع باید بگوییم که ما توصیه های خود را بر اساس داده ها و آنچه که این اعداد میگویند احتمالا در آموزش عالی با آنها دست و پنجه نرم می کنید، پایه گذاری میکنیم. اما "شما داده نیستید". شما خاص و تک هستید. صرف نظر از نوع شخصیت ما امیدواریم که هر کدام از موارد زیر حتی اگر به میزان کمی وجود دارد باعث روشن و واضح شدن محیط آینده شما شود.

انتخاب متناسب با تیپ شخصیتی

 

اگر شما درونگرا شهودی احساسی و قاعده مند هستید
ممکن است هنگامی که به دانشگاه میروید کمی عصبی شوید. و این قابل درک است. شما به راحتی از وقایع پیشبینی نشده ناراحت میشوید . وقتی اشتباه بزرگی انجام میدهید.احتمالا به سختی خود را قضاوت میکنید و از شرایطی که در آن اطمینان کامل ندارید خوشتان نمی آید.همه این تمایلات به علاوه رفتن به دانشگاه میتواند خسته کننده باشد. خوشبختانه ما پیشنهاداتی برای شما داریم

راه حل
ما میخواهیم شما بدانید که شما احتمالا بیش از حد واکنش نشان نمیدهد. بدانید که در صورت تمایل همیشه جایی برای تغییر وجود دارد. تغییر شما باعث نابودی دنیا نمیشود . رها کردن کلاس پایان کار تحصیلی شما نیست و میتوانید درخواست تغییر کلاس بدهید .به خودتان اجازه دهید اشتباهات گنگ انجام دهید. دانشگاه رمان آزمایش است !  خودتان را در معرض ازمایش قرار دهید تا یاد بگیرید و پیشرفت کنید. شما کمالگرا هستید و غالبا صدایی در گوش شما تکرار میکند که : این میتواند بهتر باشد. آیا با انجام این‌کار باز هم نتیجه مطلوبی میگیرید ؟ اگر چنین است این کار را انجام دهید.اگر هنوز نگرانید . یادتان باشد که این احساس بد واکنشی طبیعیست. سعی کنید در زندگی همان دلسوزی را که نسبت به دیگران دارید نسبت به خود هم داشته باشید.


اگر شما درونگرا شهودی احساسی و ادراک گرا هستید
شما بسیار انعطاف پذیر هستید . با این حال زمانی که در شرایط سخت قرار میگیرید ممکن است وحشت کنید . شما به احتمال زیاد از خود میپرسید : آیا من قادر به ایجاد هر دوستی هستم؟ کدام گزینه را باید انتخاب کنم؟ از کجا بدانم انتخاب درستی کرده ام؟ ایا من تا به حال واقعا زندگی کرده ام؟

راه حل
ما میخواهیم به شما یاد آوری کنیم که نیازی نیست حالا به این سوالات پاسخ دهید شاید باید به یاد اورید که دانشگاه زمانی برای اکتشاف است و به شما فرصت کشف کردن میدهد.
میتواند موارد زیر را امتحان کنید :
به خودتان اجازه بدهید که بااتکلیف بمانید و خود را برای هر خطایی ببخشید سعی کنید حداقل برای یک دوره در کلاس هایی سرگرم کنندا ثبت نام کنید مانند کلاس نوشت خلاق 
شخصیت هایی مانند شما میتوانند با این آزادی های جدید شکوفا شوند . در دانشگاه شما نه تنها میتوانید خلاقیت خود را بروز دهید بلکه میتوانید یک نسخه واقعی از خودتان را کشف کنید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد شما بخش هایی از خود را کشف میکنید که از وجود ان خبر نداشتید و این اتفاق شگفت انگیز خواهد بود.


اگر شما برونگرا شهودی احساسی و قاعده مند هستید
شما احتمالا از رفتن به محیطی که بسیار رقابتی ست بسیار هیجان زده اید و انگیزه زیادی دارید. با این وجود میتوانید احساسات منفی نیز داشته باشید. احتمالا شما احساس میکنید از خانواده و دوستان خود دور شده اید و با این دوری مبارزه میکنید . احتمالا فکر میکنید بدون خانواده ای که به پشتیبانی آن تکیه کنید گم میشوید. روابط خانوادگی بخش مهمی از هویت شماست.
برای همین ممکن است در محیط جدید مانند دانشگاه احساس تنهایی کنید

راه حل
برای رهایی از این حس تنهاییشما باید حداقل با یک دوست قدیمی یا یک عصو خانواده در ارتباط باشید. مثلا میتوانید یک تماس تلفنی هفتگی برای صحبت با افرادی که به آنها اهمیت میدهید را در برنامه هود قرار دهید. در طی این مکالمات سعی کنید:
با عزیزانتان صریح باشید . به خودتان اجازه دهید آسیب پذیر باشید و هرگونه حمایتی را که میتوانید از آن ها بپذیرید.
شما اغلب حس غم یا عصبانیت خود را بروز نمیدهید تا باعث ناراحت شدن دیگران نشود. در موارد خاص باید اول به هماهنگی درونی خود فکر کنید.


اگر شما برونگرا شهوری احساسی و ادراک گرا هستید
شما توپ هایی از انرژی هستید . و به عنوان یک دانشجوی جدید از ورود به مکان های جدید لذت میبرید و به راحتی دوست میشوید و خجالتی نیستید. ولی احتمالا شما مشکل بی نظمی دارید.
به نظر میرسد در محیط جدید همه چیز بسیار روشن و واضح است اما سازماندهی مجدد میتواند به مشکلی بزرگ برای شما تبدیل شود.

راه حل
مجموعه ای از اصول که میتوند به شما کمک کند :

  1. دم در اتاقتان جا کلیدی بگذارید.
  2. پوشه ای برای تکالیف خود تهیه کنید.
  3. ۱۰ دقیقه اول صبح را برای اولویت بندی کار های ان روز قرار دهید.
  4. برنامه ریزی ماهانه انجام دهید و بخش های مهم را با مداد یا نشانگر رنگی کنید. سپس کار های کوچک تر را وارد برنامه کنید.و هر روز برنامه را چک کنید.

احتمالا برای برنامه ریزی و اجرای آن دودل و خسته باشید. میتوانید برای هر بخش هدیه ای کوچک برای خود در نظر بگیرید. شما باید سازمان دهی دقیق و منطم داشته باشید و در نهایت سعی کنید به بقیه احترام بگذارید.

نتیجه گیری
رفتن به دانشگاه برای اولین بار ، هم یک تجربه دشوار است هم هیجان انگیز. بدون توجه به نوع شخصیت شما

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟