حيووني گناه داره!



واقعا براي كي فرق ميكنه چند تا ببر، كرگدن و يا فيل توي جنگل هاي آفريقا كشته بشن يا اصلا نسلشون منقرض بشه؟ شايد دليل اين طرز تفكر اينه كه اين حيوونا توي زندگي هر روزه ما هيچ حضوري ندارن.
اما كي به ما اين اجازه رو داده كه سگ، گربه، همستر، سنجاب و انواع پرنده ها رو از حيات وحششون جدا كنيم و تبديل كنيم به وسيله سرگرمي و دلخوشي خودمون! شايد بعضيا بگن كه ما داريم از اين حيوونا مراقب مي كنيم اما از كجا بدونيم كه واقعا اين كار يك لطف به اون حيوون هست يا يك ظلمي در حقش؟
اين هفته در ميلوژي مي خوايم درباره ي نقش و تاثيري كه ما به عنوان انسان بر روي حيات وحش اطرافمون داريم بحث كنيم. نظر يا تجربه شما در اين زمينه چيه؟

نظرات کابران میلوژی


مریم ناصری
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۳۳:۳۵ بعد از ظهر

یعضی از حیونا هستن که واقعا جاشون تو حیاط وحش نیست مثل این توله سگای خوشگل و سفید، واقعا نمیشه اونارو همینطوری تو طبیعت رها کرد چون اینا حیونایی هستن که حتی خودشون هم دوست دارن با انسان ها زندگی کنن

هورا
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۰:۴۴ بعد از ظهر
در جواب به مریم ناصری : یعضی از حیونا هستن که واقعا جاشون تو حیاط وحش نیست مثل این توله سگای خوشگل ...

عزیزم شما از کجا میدونی که این حیوون ها دوست دارن که با انسان ها زندگی کنن و نمیخوان تو حیاط وحش خودشون باشن؟ مطمئن باش هر موجودی دوست داره همونجایی باشه که بهش تعلق داره

حجت قادری
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۵:۱۷ بعد از ظهر

واقعا برا من یکی که اصلا انقراض حیونا مهم نیست.
فعلا فقط دارم جون میکنم خودم نابود نشم

حجت قادری
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۷:۰۶ بعد از ظهر
در جواب به مریم ناصری : یعضی از حیونا هستن که واقعا جاشون تو حیاط وحش نیست مثل این توله سگای خوشگل ...

علتش اینه که اون حیوون اصلا حیاط وحشی که باید توش باشه رو ندیده و از وقتی چشم باز کرده تو دست و پای آدما بوده.

امیرحسین میرشاهی
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۴:۴۴ بعد از ظهر

من کلا با وجود هر گونه موجود زنده به جز آدمیزاد در خونه مخالفم...کاش میشد حتی قارچ و باکتری هم از بین برد کلا??

امیرحسین میرشاهی
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۶:۵۸ بعد از ظهر
در جواب به مریم ناصری : یعضی از حیونا هستن که واقعا جاشون تو حیاط وحش نیست مثل این توله سگای خوشگل ...

همینم بلاییه که ما سرشون آوردیم..وگرنه قبل از اینم تمایل داشتن با انسان زندگی کنن یا هم نوعای خودشون

مرتضی پرندآور
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۴۲:۳۸ بعد از ظهر

من فکر میکنم مشکل در داشتن یا همزیست بودن با یه حیون نیست ، مشکل در نوع رفتار ما با حیوانات هستش و البته نوع نگاه ما به اونا. و گرنه همزیستی با این موجودات بسیار لذت بخش و آموزنده هست . مدتی یه توله سگ بسیار نازی داشتم با هم میرفتیم پارک میدویدیم وقتی باهاش حرف میزدم عکس العمل جالبی نشون میداد. برای من جالب بود فهمم از دنیای اطرافم بیشتر شد.

عاطفه
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۵۲:۴۶ بعد از ظهر

م̷ـــِْن زیاد درمورد حیوانات نمیدونم چون بغیر از جوجه ×{ۿيـٍّـچِّ/:}•|• خیوون خانگی نداشتم ولی همینکه میدیدم از زیستگاهشون و دنیایی که بهش مربوطن دور هستن قلبم درد میگرفت بنظر من اون حیوون اگرچه با وجودشون با انسان خوشحال هس ولی باز هم داریم بهشون ظلم میکنیم چون اونا هیچ درکی از حیات نرمالشون ندارن و اگر واقعا ما به حیوانات علاقه داریم باید یه زیستگاه واقعی براشون درست کنیم نه اینکه تخریبشون کنیم و اون حیوانات بی نوا رو بیاریم باغ وحش تا فقط مردم نگاهشون کنن و از حرکاتشون

عاطفه
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۵۴:۰۱ بعد از ظهر

اذت ببریم

زینب مرادی
پنجشنبه ۱۳ام آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۳:۰۹ بعد از ظهر
در جواب به مریم ناصری : یعضی از حیونا هستن که واقعا جاشون تو حیاط وحش نیست مثل این توله سگای خوشگل ...

شاید ولی ما قبل نگذاری از سکه دینمون را بسنجیم چون دینمون میگه یک چه بشوریش با تمامش کنی و چه نکنی نمی است و نمونه توی نماز شبه ای به وجود بیاید به خواطر همین من نگهداشتن یک را صحیح نمیدانم

مهدی چگینی
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۹:۱۱ قبل از ظهر

هر شخصی یا حیوونی بهتره تو جایی که متعلق به خودشه آزاد و رها زندگی کنـــه...

امین قاسمی
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۵۲:۰۲ قبل از ظهر

بنظرم تا زمانی که آسیبی بهش وارد نکنیم اشکالی نداره در کنار انسان باشن

الهام
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۶:۳۷ قبل از ظهر

به نظر من باید حواسمون به حیوون های اطرافمون هم باشه و مثل طبیعت از اونها نگهداری کنیم اشکالی نداره اگر غذا بدیم بهشون من با بحث کشتن حییون های خیابونی مخالفم.و به نظرم نگهداشتن اونها توی خونه در صورتی که ناتوان و ضعیف باشن و در خطر مشکلی نیست و همدهم خوبی هستن.

دانیال اصلی
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۳۴:۴۵ قبل از ظهر

من یه گربه ای ۴ تا بچه گربه ی خیلی خوشگل به دنیا آورد، براش تو حیاط جایی درست کرده و غذا دادم. کم کم بچه هاشو برد همسایه خیلی ناراحت شدم حتی روز بعد مامانش اومد دم در نشست اما غذا ندادمش. اونم متوجه شد کارش چجوری بوده حالا من اینطور احساس کردم. الان دو تا بچه هاشو اورده تو حیاط ول کرده رفته، دلم سوخت، دلم نیومد به این قضیه بی تفاوت باشم. براشون در موتور خونه جایی درست کردم و غذا میدم.

مائده رضوان مهر
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱:۰۱ قبل از ظهر

من یه جوجه داشتم خیلی خوشگل بود
بانمک هم بود دختر دایی هام خیلی دوستش داشتن
تا اینکه یه شب خیلی سرد داییم برد و گزاشتش تو حیاط
فردا صبح اش دیدم مرده?
خیلی بد بود
یه سگ هم داشتم دزدینش در حدی بود که من2روز مریض شدم نرفتم مدرسه
هنوزم که هنوزه حالم بده?
البته اون واسه۲سال میش بود?

ali nik
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰:۳۹ بعد از ظهر

انسان اصلی ترین عامل اختلال در طبیعت یا باید از اشرف مخلوقات بودن انصراف بدهد یا به ترحم ادامه. پس همان ترحم می کنیم

Sara falah
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۴۰:۱۸ بعد از ظهر

بنظرم نگه داشتم برخی حیوون ها هم لد نیست به شرطی که ازادی و امکانات مناسب فراهم شه
مشکل این انقراض ها اهلی نبودن اون حیوون ها است که وقتی انسان میبینه میخواد اون حیوونو ازبین ببره که واقعا تاسف داره

m_iran
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۲۹:۳۳ بعد از ظهر

هر کسی باید برای حفظ طبیعت تلاش کنه. که حیوان ها هم یکی از آنها هستند. انسان ها اگر حیوانات را دوست و فرزند بگیرند، از طبیعت خود دور شدند. حتی حیوانات هم در انتخاب دوست برای خود هم نوع خود را انتخاب می کنند. ولی اینکه ما در یک طبیعت زندگی می کنیم خودش علتی می شود برای اینکه قدر همدیگه رو بدونیم و از همدیگه محافظت کنیم. برای همین نیازه که وقتی روی زمین راه می ریم، حواسمون به جانداران زیر پایمان باشد، آنها هم بالاخره یک زندگی دارند. چرا گوشت حیوانات رو می خوریم؟ آخه اونا چه

m_iran
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۳۰:۴۱ بعد از ظهر

گناهی کردن که توی این طبیعت باید کشته بشن. اونم به دست انسان ها؟ آخه ما به گوشت چه نیازی داریم؟?

m_iran
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۳۴:۲۲ بعد از ظهر

چرا پشت بعضی چهارپایان سوار میشیم؟خوبه اون بیاد پشت شما سوار بشه ؟ چرا به جوجه ها حق انتخاب و زندگی نمی دیم؟ چرا قبل از متولد شدنشون اونا رو می خوریم؟ چرا یک مادر و یک پدر رو می کشیم تا از گوشت اون یا پوستش استفاده کنیم؟ این خلاف طبیعت یک انسان است.

m_iran
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۳۸:۵۴ بعد از ظهر

تا حیوانات زندگی خود را می کنند، بهتر است اگر گوشتشون رو نمی خوایم حداقل شیری که حق اون فرزنده رو از اون حیوونی سلب نکنیم. شیرشون هم خواستیم. حداقل اون حیواناتی که ازشون استفاده های دیگه ای می کنیم رو نکشیم یا بهشون بد نگیم. شکارشون نکنیم. بزاریم اونا هم زندگی خودشون رو بکنن. چه کار داریم این حیوانات جنگل رو اونا که دارن راحت زندگیشون رو می کنن به هیچ کس هم کاری ندارن‌

nahal
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۴:۴۴ بعد از ظهر

چرا شعار میدید ؟

nahal
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۵:۱۹ بعد از ظهر

تاحالا حیوان نگهداشتید

نازنین فاطمه
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۸:۴۶ بعد از ظهر

ب نظر من بعضی از حیوانات داخل طبیعت نمیتونن از خودشون محافظت کنن مثل مرغ عشق یا پرنده ها هر چیز دیگه ای و خوب در اون شرایط ما انسان ها باید ازشون مراقبت کنیم مثلا من خودم کلی مرغ عشق دارم ک ازشون مراقبت میکنم و یکبار یکیو ول کردم ببینم چیمیشه و مرد?

nahal
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۳۳:۵۳ بعد از ظهر
در جواب به نازنین فاطمه : ب نظر من بعضی از حیوانات داخل طبیعت نمیتونن از خودشون محافظت کنن مثل مرغ عش...

دقیقا منم همین طور هم لاک پشت داشتم هم خوکچه هم گربه و خوشبختانه موندن برام ولی دادمشون بیرون چون خودم نمی تونستم نگهداری کنم و برام نموندن چون از همین طبیعتی که میگین من پیداشون کردم ولی جالبه بدونید اگر کمک نمیکردم میمردن .

نازنین فاطمه
جمعه ۱۴ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۳۹:۱۱ بعد از ظهر
حسن زارع
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۱۶:۲۹ قبل از ظهر

ما انسان ها وصله ناچسب این دنیاییم.دنیا برای سکونت ما آفریده نشده. زمستان به گرمایش و تابستان به سرمایش نیاز داریم.هیچ حیوانی اینگونه نیست، با طبیعت خو دارد یا نهایتا مهاجرت می کند.
در طول این چندهزار سال سکونت بشر در طبیعت خسارات جبران ناپذیری بر آن متحمل کردیم.
نهایت امر حیوانات را وارد بازی کثیف بقای خود کرده ایم
و این هم ظلمی دیگر به طبیعت وساکنان حقیقی آن است
حتی حفظ گونه های حیوانی هم کار اشتباهی است
هستی در مسیر تکامل خود قدم بر می دارد
لطفا در مسیر آن سنگ اندازی نکنیم

m_iran
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۸:۰۸ قبل از ظهر
در جواب به nahal : تاحالا حیوان نگهداشتید...

اینا هیچ کدومشون شعار نیست.
حقیقته محضه.
اگر مرغ عشق طبیعتش اینه که توی قفس باشه، پس بزاریدش تو قفس.
چون همون اول به این نوع پرنده ظلم شده و زندگی خارج از قفس رو بلد نیست‌. خب این باز مقصرش خودمونیم.
من حرفی ندارم‌ من فقط می گم چرا وقتی که ما می تونیم نهایت آزادی رو برای حیوانات قائل بشیم، چرا نمی شیم؟
چرا عادت داریم اونا رو پیش خودمون نگه داریم. خب این از خود خواهی خودمونه. چون ما دوست داریم فلان موجود رو برای خودمون داشته باشیم می گیرمش. مثل:گربه،سگ،خرگوش،موش،لاکپشت و...

m_iran
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۵۱:۴۸ قبل از ظهر
در جواب به حسن زارع : ما انسان ها وصله ناچسب این دنیاییم.دنیا برای سکونت ما آفریده نشده. زمستان ب...

آخه ما که خودمون نخواستیم بیایم روی این کره زمین. طبیعت اگر ما رو اورده خودشم یه فکری برای این قسمتش کرده

حدیث هایزنبرگ
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۳:۲۲ قبل از ظهر

خب قطعا هر موجودی به جایی که توش بوجود اومده تعلق داره و اونجا راحت تره و احتمال زنده موندنش بیشتره.حتی اگه شکار بشه زندگی قبل از شکارش شاد تره.کلا سیستم بدن ما انسان ها برحسب طبیعته و هر چی طبیعی تر زندگی کنیم سالم تریم

حدیث هایزنبرگ
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۵:۴۵ قبل از ظهر

من خودم یه همستر دارم.همسترها عاشق ورجه ورجه و کنجکاوی هستن.ولی من نمیتونم ولش کنم تو خونه.خب قطعا اگه این موجود تو طبیعت باشه شاد تره و امید به زندگی بیشتری داره.من حتی اگه تو کل خونه هم ولش کنم واسش خونه طبیعیش نمیشه .حالا ما هی بیایم بگیم یه سری از حیوونا تو طبیعت نمیمونن!این چه حرفیه آخه؟!

عدنان داهی زهی
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷:۲۰ بعد از ظهر

من خودم حیوناتو دوست دارم مثل سگ وگربه ها رو .. چند وقت پیش دیدم چنتا بچه یه گربه کوچیک رو آزار میدن من خیلی ناراحت شدم و رفتم طرفشون وجلوی این کارو گرفتم....... من خیلی ناراحت شدم.

زینب
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۲۴:۴۸ بعد از ظهر

واقن اونا چ گناهی کردن ک هم زیست موجودات بی رحمی مثل انسان شدن))): گناه دارن... خواهش میکنم‌ازینشون نکنیم

فرزاد زرین کوب
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۳۵:۵۷ بعد از ظهر

شايد بشه گفت يكجورايي خودخواهي ما انسانها رو ميرسونه

آروشا
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۴:۵۸ بعد از ظهر

ما خیلی وقتا اون چیز هایی که هست قدر شو نمی دونیم و
وقتی از دستش میدیم می فهمیم چه چیزی هایی از دست دادیم

Niloofar Ariazade
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۷:۴۷ بعد از ظهر

حیوونی که به زندگی خونگی عادت کرده رها کردنش در طبیعت ظلمه! مثل این میمونه که بچه ای ک هیچی بلد نیست و کودکیش و تو شهر گذرونده بخاطر اینکه اجداد اولیه انسان تو جنگل و بی امکانات زندگی میکردن ببری ول کنی تو جنگل! وقتی سبک زندگی ما عوض شده قطعا سبک زندگی حیوانات و حتی گیاهانم عوض شده.

احمد سیفی
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۶:۳۱ بعد از ظهر

جدا از اینکه آوردن حیوان به خانه انسان ظلم به حیوان هست یا نه، آیا این ظلم به انسان نیست که به زندگی حیوانی عادتش بدیم؟
هر روز دغدغه و فکر و محتوای زندگی ما رسیدگی به یه حیوان باشه که با بامزه بازی و شیرین بازیاش زندگیمون رو شیرین کنه؟
ما انسانها مسئولیم خودمون زندگی خود و اطرافیان رو شیرین کنیم. ما باید انسانیت یاد بگیریم؛ رشد کنیم و معرفت و روحیه مون رو بهتر کنیم. ولی هم صحبت گربه و سگ و قناری میشیم!

احمد سیفی
شنبه ۱۵ام آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۹:۲۲ بعد از ظهر

کسی که یه حیوون رو توی زندگی شخصیش میاره و باهاش خو میکنه در حقیقت معتاده! فکر میکنه طبیعت دوسته ولی طبیعت دوستی نیست اعتیاده! چون خودش نتونسته حال خودشو خوب کنه، نتونسته با اطرافیان رابطه رضایت بخشی ایجاد کنه، معتاد یک حیوانه که بیاد براش سرگرمی و لذت ایجاد کنه و به زندگیش محتوا بده.

حدیث هایزنبرگ
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵:۵۷ قبل از ظهر
در جواب به احمد سیفی : کسی که یه حیوون رو توی زندگی شخصیش میاره و باهاش خو میکنه در حقیقت معتاده! ...

معتاد؟
میدونی من عاشق حیوونام و خیلی دوست دارم تو خونه نگهشون دارم .ولی لفظ معتاد نه تنها یکم غیر مودبانه اس!بلکه خیلی بی ربطه!
کسایی که از لحاظ هوشی تو سطح نسبتا بالایی قرار دارن اکثرا تو ارتباط برقرار کردن با آدمای عادی مشکل دارن،و سعی میکنن محبتشون رو صرف گیاهان و حیوانات کنن،نمیخوام بگم کارمون درسته یا نه ولی ربطی به اعتیاد نداره و صرفا یه علاقه اس??

حدیث هایزنبرگ
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸:۱۰ قبل از ظهر
در جواب به فرزاد زرین کوب : شايد بشه گفت يكجورايي خودخواهي ما انسانها رو ميرسونه...

نه اصلا خودخواهی نیست!حد اقل نیت اصلی ما خودخواهی نیست.
فقط علاقه و دوست داشتنه(.البته از کسایی که مریض هستن و حیوونا رو میارن تو خونشون تا آزارشون بدن فاکتور میگیریم )

Niloofar Ariazade
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۰۹:۱۰ قبل از ظهر
بابابزرگ
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۱۰:۵۱ قبل از ظهر

حیوونا دو قسم هستن. اهلی و وحشی. اهلی ها مثل گاو و گوسفند خلق شدن تا در کنار انسان ها رشد کنن و به زندگی بهتر انسان کمک کنن‌. اهلی ها بدون همراهی انسان زنده نمیمونن‌. وحشی ها برعکسه

فاطمه غنچی خانی
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۲۳:۲۲ قبل از ظهر

حیوان به طور غریزی میخواد آزاد باشه حتی اگه همه چیز براش فراهم باشه

آرمین آتش خو
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶:۲۵ قبل از ظهر

به نظر من حیوون ها باید ازاد باشن چون که خداوند خودشون رو طوری افریده که بدون ما هم میتونن زندگی کنن

reza wily
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳:۴۵ قبل از ظهر
آرمین آتش خو
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹:۳۶ بعد از ظهر
sdf84
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۰۳:۱۷ بعد از ظهر

با سلام

امیرحسین میرشاهی
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۰۸:۵۵ بعد از ظهر
در جواب به عدنان داهی زهی : من خودم حیوناتو دوست دارم مثل سگ وگربه ها رو .. چند وقت پیش دیدم چنتا بچه ی...

بنظرم حالا که ما همه جارو مال خودمون کردیم و طبیعت اونا تبدیل شده به کوچه و خیابون، بهشون مدیونیم..و باید هواشونو داشته باشیم

حدیث هایزنبرگ
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۴۵:۴۶ بعد از ظهر
الهام نیکبختی
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۴:۱۸:۱۲ بعد از ظهر
در جواب به فاطمه غنچی خانی : حیوان به طور غریزی میخواد آزاد باشه حتی اگه همه چیز براش فراهم باشه...

اقا این جوری هم تو میگی نیس
نیگا بعضی اونا هم برن توی طبیعت زارتی می میرن نیاز به نگه داری دارند.
و این یک چرخه هم هست اونا به ما و ما به اونا نیاز داریم.

زکیه ازادبر
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۸:۴۲ بعد از ظهر

خونه ما زندان اوناست

ماتیسا ش
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸:۳۷ بعد از ظهر
امیرحسین میرشاهی
یکشنبه ۱۶ام آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳:۵۹ بعد از ظهر
nadiya mersi
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۳۱:۴۶ قبل از ظهر

یادمون باشه وقتی به طبیعت میرویم این ما هستیم که پا به خونه اونها گذاشتیم . اونا رو اذیت نکنیم باعث ترسشون نشیم و با ریختن زباله اختلال توی زندگی طبیعی شون ایجاد نکنیم

hajar mm
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۱۱:۰۹ قبل از ظهر

درود خدمت همه،فعلا نظری ندارم

javid mohamadi
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۴:۵۵:۵۸ قبل از ظهر

سلام

حدیث هایزنبرگ
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹:۱۹ بعد از ظهر
در جواب به الهام نیکبختی : اقا این جوری هم تو میگی نیس نیگا بعضی اونا هم برن توی طبیعت زارتی می میرن ...

اونایی که زارت میمیرن از اول تو خونه آدم بزرگ شدن
و دور از پدر و مادرشون.

زهرا ممانی
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸:۰۹ بعد از ظهر

در خصوص مسئله اول باید بگم که این حرف از نظر من کاملا اشتباه هست چون که ما در یک چرخه ای داریم زندگی میکنیم که هر کوچکترین اثری در کل جهان هستی تاثیرگذار هست پس ما باید اطلاعات داشته باشیم تا بتونیم تا حد امکان مسائل مربوطه رو کنترل کنیم و آسیب های جبران نشدنی وارد نکنیم.در خصوص بحث دوم از نظر من یک ظلم هست این کار چون ما با این کار داریم اون ها رو از زندگی طبیعی شون محروم میکنیم.

امیرحسین میرشاهی
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۳۱:۱۳ بعد از ظهر
در جواب به حسن زارع : ما انسان ها وصله ناچسب این دنیاییم.دنیا برای سکونت ما آفریده نشده. زمستان ب...

کاملا موافقم با حرفتون...بجز بحث جلوگیری از انقراضشون...ما اونقد تو حفظ حیوونا کوتاهی کردیم و همه رو شکار کردیم که حالا باید فرهنگ سازی کنیم که یک سری گونه ها از بین نرن...یک عده کمک کردن به انقراضشون..یک عده هم باید به بقاشون کمک کنن...مثل همون مثاله که میگه: یک احمق سنگی رو میندازه تو چاه که صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن

امیرحسین میرشاهی
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳:۳۷ بعد از ظهر
در جواب به نازنین فاطمه : ب نظر من بعضی از حیوانات داخل طبیعت نمیتونن از خودشون محافظت کنن مثل مرغ عش...

خوب دوست عزیز احساس میکنین وقتی کنار شما بود و تو قفس بود خوشحال بود؟
من و شما اگر میبودیم همون مرگ رو ترجیح میدادیم به اسارت

حدیث هایزنبرگ
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۵۵:۵۸ بعد از ظهر
در جواب به امیرحسین میرشاهی : کاملا موافقم با حرفتون...بجز بحث جلوگیری از انقراضشون...ما اونقد تو حفظ حیو...

دنیا برای سکونت ما آفریده نشده؟
طبیعت متعادله.و هر چیزی که بوجود اومده قطعا باعث به هم خوردن نظم این چرخه طبیعی نشده.اگر اینطوری بود،هیچ انسانی به وجود نمیومد.
اصل حرف شما نادرسته
فقط کار های انسان باعث به هم خوردن چرخه میشه.نه خودش
وگرنه در اینکه زمین بهترین محل سکونت انسانه شکی نیست

فرزاد زرین کوب
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۴:۰۲:۱۰ بعد از ظهر

مسلما هر چيزي كه در اين اكوسيستم هست يك دليلي داره و از اون مهمتر وقتي ما انسان ها با سليقه شخصي دست به نابودي يا جدايي يكسري حيوانات از محيط خودشون ميزنيم اين چرخه به مرور از بين ميره و بيشترين آسيب رو خودمون خواهيم ديد

حمید آراسته
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۴۶:۳۱ بعد از ظهر

این یه بحث خوبه.
ولی ما نمیتونیم بحث شیر و کرگدن رو با همستر و گربه و سگی که ذاتا اهلی هستن و تو طبیعت دوام نمیارم بعضا قاطی کنیم.
حیونی قشنگی مثل همستر شاید حتی یه روز هم نتونه بدون مراقب انسان تو طبیعت زندگی کنه چون انسان اینجوری از خیلی وقت پیش اجدادشو بارآوورده.
یا حتی سگ و گربه.البته بجز سگ و گربه های شهری و وحشی که اونا هم میشه گفت با زندگی شهری خو گرفتن و شاید بیشتر از ۵۰%غذاشون از انسان تامین میشه که بازم میتونیم بگیم بدون انسان دوامی ندارن.
بنظر من بصورتکلی کار خوبیه

بهار رحمانی
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۱۰:۲۴ بعد از ظهر

شاید ما به دلیل اطلاعات کمی که داریم ندونیم که انقراض فیل یا کرگدن چه تاثیری تو زندگی ما داره اما ناآگاهی ما دلیل بر بی تاثیری آن ها نیست. صد درصد همه ی موجودات درکنارهم تشکیل حیات میدیم و اینکه بنظر من ما حق نداریم حیوانات رو از محیط اصلیشون دور کنیم و بنظرم یکی ازجنایت های بزرگ امروز باغ وحش ها هستند

مائده
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۲۵:۱۶ بعد از ظهر

هر انسانی سبک زندگی خودش رو داره. خیلی‌ها وقتی از اتاق خودشون دور میشن، خواب‌شون نمی‌بره. پس چطور توقع داریم یک جاندار از محل زندگیش دور بشه و با کسی غیر از هم‌جنس خودش زندگی بکنه، حالش خوب باشه؟!

نادر پوری
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۲۸:۴۳ بعد از ظهر

والا من که نگرفتم چی شد

یه محمد جوان!
دوشنبه ۱۷ام آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۵۳:۵۶ بعد از ظهر

به نظر من همین که این حیوونا رو تنها نگه میداریم تو خونه خودش ظلم به اون حیوانه
حیوان حق داره در کنار حیوانات دیگه زندگی کنه

sepide
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱:۰۰ قبل از ظهر
در جواب به یه محمد جوان! : به نظر من همین که این حیوونا رو تنها نگه میداریم تو خونه خودش ظلم به اون حی...

مخالفم بنظرم حیوونی مثل عروس هلندی نمیتونه بیرون از خودش دفاع کنه

حدیث هایزنبرگ
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۲۵:۵۱ قبل از ظهر
در جواب به sepide : مخالفم بنظرم حیوونی مثل عروس هلندی نمیتونه بیرون از خودش دفاع کنه...

منظور از بیرون دقیقا کجاست؟
محل زندگی حیوان یا هر جایی بیرون از خونه؟
این دو تا خیلی با هم فرق داره

حدیث هایزنبرگ
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۲۶:۵۴ قبل از ظهر

خب قطعا اگه خرس قطبی رو هم تو آفریقا رها کنی می میره!
اگه عروس هلندی رو تو محل زندگی خودش رها کنی قطعا عمر بیشتری هم میکنه

یوسف کارنامه
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۳۲:۱۹ قبل از ظهر

یه چیزی مثل گربه برای افسرده ها خوبه هم از گربه مراقبت میشه و غذاش سر موقع هست هم با کاراش از افسردگی کم میکنه واقعا حیونا دوست داشتنین

سهیل چیت ساز
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۵۳:۲۲ قبل از ظهر

نظر منم مثل خیلی هاتون همینه ولی اینم هست که همه ی ما دوس نداریم حیوانی رو بکشیم ولی هر روز داریم مرغ و گوشت میخوریم

سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۲۶:۱۹ قبل از ظهر
در جواب به یه محمد جوان! : به نظر من همین که این حیوونا رو تنها نگه میداریم تو خونه خودش ظلم به اون حی...

درست ، ولی تو این وضعیت که حیوونی طفلک بیرون از سرما یخ میزنه یا از گرسنگی میمیره
پس بهتره که ما حداقل یکیشونو از بین این همه‌ انتخواب کنیم و امید به زندگی بهش بدیم

m_iran
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴:۰۶ قبل از ظهر
در جواب به : درست ، ولی تو این وضعیت که حیوونی طفلک بیرون از سرما یخ میزنه یا از گرسنگی ...

آره این خیلی کار خوبیه تا زمانیکه بحث خودخواهی مطرح نباشه.

علیرضا برخورداری
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۱۴:۲۷ بعد از ظهر

?

lagha limi
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۱۰:۰۶ بعد از ظهر

این بحث عالیه

محمد مرادی
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۴:۳۸:۲۵ بعد از ظهر
حدیث هایزنبرگ
سه شنبه ۱۸ام آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۳:۴۴ بعد از ظهر
در جواب به محمد مرادی : حرف سنگینیه اومدی منطق و عواطفو باهم قاطی کردی...

منطق و عواطف رو قاطی نکرده
واقعیت رو با احساس قاطی کرده

پری ۶۵
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۰۰:۴۳ قبل از ظهر

حیوون ها هم مثل آدما احساس و حق زندگی دارن براشون بهتره که با همنوعانشون زندگی کنن اما اگه شرایط زندگی گروهی براشون محیا نباشه که برای حیوونایی مثل سگ ها محیا نیست بودنشون کنار انسانها نه تنها اشکالی نداره بلکه حکم مراقبت و رسیدگی رو هم داره حیوونایی که توی محیطی بدنیا اومدن و بزرگ شدن که دور از محیط مناسب جنگلی یا روستاییه بهتره که رها نکنیمشون

محمد نیک فرجام
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۰۳:۱۴:۴۴ بعد از ظهر

به نظرم حیون خونگی اولن شرایط میخاد دوما علاقه
چون خودم نه علاقشو دارم ن شرایطشو نمیتونم در این مورد نظری بدم
ولی اینکه یک حیونی رو به عنوان اسباب بازی زنده بیاریم خونه اصلا کار درستی نیست

عبدالله عباسی
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۸:۱۱ بعد از ظهر

افرادی رو می شناسم که تعدادی از حیوانات، سگ،انواع پرندگان، همستر،گربه، جوجه، در خونه نگهداری می کنه، وقتی بهش گفتم این ها را رها کن گفت دارم بهشون خدمت می کنم، در صورتی که خیلی از آ ن ها را معتاد می کرد و بی زبان ها می مردن

هادی ملاحی
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۶:۱۸ بعد از ظهر

به نظرم فقط این مورد که خریدو فروش بشن و به عنوان کالا رد و بدل بشن ایراد داره وگرنه افرادی رو میشناسم که شیفته‌ی گربه ها و حیوونای خونگی هستن و حتی قبل از اینکه خودشون چیزی بخورن به فکر اینن که حیوونشون سیر باشه
جاش خوب باشه
وقت میگذرونن باهاش و معمولا هر کسی که به حیوونا علاقه داشته باشه سعی نمیکنه آزار برسونه بهشون

حدیث هایزنبرگ
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱:۳۹ بعد از ظهر
در جواب به محمد نیک فرجام : به نظرم حیون خونگی اولن شرایط میخاد دوما علاقه چون خودم نه علاقشو دارم ن ش...

کسی که عاشق حیواناته به چشم اسباب بازی زنده بهش نگاه نمیکنه.مثل من:)

عبدالله عباسی
چهارشنبه ۱۹ام آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵:۵۱ بعد از ظهر

ببخشید. بهتر این است که آ موزش بد داده نشود. بدآموزی دارد

ثبتید!ممنونیم ازینکه نظر دادید!
چه چیزی باعث بهتر شدن ما میشود؟